Je možné, že ten výraz jste ještě nikdy nezaslechli, protože vám vše funguje a nic nového nezkoušíte. Proto vám tu otázku asi ještě ani nikdo nepoložil. A ona se také málo slýchává. Takže až se vás někdo zeptá, pokrčíte rameny a řeknete, že nevíte.

Jenže vy to víte, jenže si to neuvědomujete. Znáte odpověď na otázku, u jaké firmy jste připojeni? Možná ani to ne, protože to kolem vás prošumělo. Nebo jste to od podepsání smlouvy zapomněli.

Ona totiž ta otázka je stále o jednom. Ten, kdo vás na světovou síť připojil a ten komu za to platíte je váš provider.

Kabeláž

Tedy, jak z vyloženého plyne. Všichni poskytovatelé internetu jsou provideři. A to internetoví.

Ti mají své povinnosti, stejně jako vy a měli byste je alespoň rámcově znát.

To nejdůležitější je ve stabilním a rychlém připojení. Pokud si změříte rychlost a ta neodpovídá smlouvě, máte nárok na vysvětlení a případné odstoupení od smlouvy. Pozor, pokud naměříte rozdílné hodnoty a podobné nevyrovnanosti, nemusí to ještě být vina na druhé straně, vždy je lépe se nejprve otázat právě toho svého poskytovatele. Mohl mít technické potíže, výpadek, nebo jste to špatně změřili vy. Pamatujte, že internetové připojení není voda, nebo elektřina, kteréžto „tečou“ stále stejně. Zde to může kolísat.

Koncovky

Něco jiného je, pokud vám internet neustále nejede, vypadává spojení, a signál prostě zlobí. Nejprve si ověřte, zda není chyba u vás, tedy ve vašem přístroji. V modemu, nebo přímo v počítači nebo notebooku. Pokud se tak děje na všech přístrojích zkontrolujte modem, resetujte a tak dále. Teprve až si budete jisti, že je závada mimo vás, řešte to s dodavatelem. Měl by ihned poslat techniky. Pokud ovšem nereaguje, nikoho neposílá a signál neustále vypadává, pošlete jim zprávu o odstoupení ze smlouvy a holt si najděte někoho jiného.

Naštěstí jsou takové případy spíše výjimkou, takže se s tím asi nepotkáte. Ale víte, kdo je to provider.