Amatérská cyklistika zažívá opravdový boom. Posledních pár sezón totiž probíhá pořádný přetřes v množství lidí držících se řídítek. A důvod? Jednoznačně a určitě elektrokola! Mnozí zarytí „praví“ cyklisté můžou a jistě budou protestovat, že nejde o plnohodnotnou jízdu, vždyť si „to“ můžou pořizovat jen lenoši, a tak podobně. No, ono to bude ale trošku jinak, samozřejmě. Spousty a spousty lidí díky této „vychytávce“ vyráží z gauče na vzduch. Mnoho z nich dříve nemohlo třeba kvůli nějakému zdravotnímu problému nebo jednoduše proto o, že už mají věk a náročné stoupáky pro ně nejsou sjízdné.
Ano, jistě, určitě se mezi nimi najdou tací, kteří motorem poháněný bicykl z uvedených důvodů nepotřebují. Nicméně obecně lze tvrdit, že nakonec jde ve svém důsledku pro všechny o veskrze pozitivní záležitost. Proč? Protože i tak jsou všichni donuceni držet rovnováhu, občas šlapat, prostě fyzicky něco vykonávat. Ano, i pří cestě na elektrokole. Srovnáte-li to s nečinností úplnou, nutně dostanete plus pro zdraví.
I proto jsou poptávaná, i proto jich dnešní trh nabízí tolik. Potencionálních zákazníků prostě přibylo skokově opravdu hodně a nabídka zákonitě reaguje na poptávku. Obstarat si lze výrobek v různých cenových relacích a v rozlišných provedeních. V základu je členíme na horská, treková, krosová a městská. Již názvy prozrazují jejich účel, avšak pro uživatele je důležitá i informace ohledně umístění baterie a motoru. Platí, že baterie v rámu či v případě motoru ve středu kola, je pro rozložení váhy nejlepší variantou. Nejde tedy jen o kapacitu baterie a výkon motoru, ale i o rozložení hmotnosti. Velkou roli při rozhodování pro ten který typ hraje i důvod, proč si ho pořizujeme.
Například horsá elektrokola se středovým pohonem, zaručují přirozený požitek z jízdy všem, kteří frčí rádi přírodou a nebojí se terénu v kopcích. Celková koncepce je u těchto strojů navržena tak, abyste byli spokojeni i při těch nejnáročnějších vyjížďkách.