Pro majitele malých rodinných firem a obchůdků se zdá zbytečné, aby si platili ještě účetní. Koneckonců položek tolik nemají a počítačové programy, které tato data zpracovávají, jsou poměrně intuitivní. Neměl by tedy být problém v tom, aby si evidenci příjmů a výdajů vedli sami.

To je samozřejmě pouze jedna stránka věci. Tou druhou je fakt, že tito majitelé často nemají v oboru žádné vzdělání. Neznají tedy přesná pravidla a mohou snadno udělat chybu. A ani počítačový software není všemocný.účetnictví je zodpovědná práce

Profesionální účetní stojí, hlavně pokud mluvíme o malých podnikatelích, poměrně dost peněz. A to je důvodem, proč se tomu mnozí vyhýbají a vše si raději vedou sami. Je ale pravda, že svěřit tuto práci profesionálovi má své nesporné výhody. Mnozí to řeší tím, že evidenci si vedou sami, pouze v době uzávěrky ji dají zpracovat do některé specializované účetní firmy, aby vše dotáhli. Výhody zde však, jak už bylo řečeno, jsou

Prvním z nich je kontrola. I pokud si najmete účetní jen v době uzávěrky, aby vše zkontrolovala a správně zaúčtovala, je jasné, že bude mnohem preciznější a najde i věci, které by vaší pozornosti mohly uniknout. Může vám také ušetřit peníze za daňově odečitatelné položky, o kterých jste třeba ani nevěděli.

Na druhou stranu ani profesionál nemůže zpracovat správnou uzávěrku, pokud mu omylem nedodáte všechny potřebné doklady. A to může být někdy problém, neboť jeden papír se dá poměrně snadno ztratit. Existuje však ještě jedna možnost, a to je najmutí účetní na plný úvazek.

Pokud si najmete pracovníka na finanční účetnictví na plný úvazek, potom jsou náklady ještě vyšší. Je třeba mu zajistit pracoviště, zázemí, potřebnou technologii i programy, které je často nutno zakoupit, nemluvě o platu. Také je pravda, že v průběhu roku toho nebude mít příliš na práci, zvláště pokud jste opravdu malá firma s nepříliš velkým počtem zakázek.pro účetnictví je potřeba spousta podkladů

Na druhou stranu je tu fakt, že veškeré faktury i jiné doklady okamžitě správně zařadí a zaúčtuje. Navíc bude znát konkrétní pozadí firmy a často i jednotlivých zakázek, nebude tedy takový problém například potřebný chybějící údaj dohledat. Navíc na konci roku, v čase uzávěrky, nebude mít tolik práce, neboť vše dělal průběžně během celého roku.

Tak, nyní víte, jaké jsou výhody i nevýhody jednotlivých možností. Je tedy jen na vás, abyste zvážili, co je pro vás nejlepší a podle toho se správně rozhodli.